2018 Laulua elämä soi haastelaulu joka kuukauden 8 päivä - Elämän sain soimaan

01.03.2018

Viime vuonna Naiskuoroliiton hallitus ja musiikkivaliokunta haastoi suomalaiset naiskuorot laulamaan Itsenäisen Suomen kunniaksi joka kuukauden 6. päivänä Laulua elämä soi -laulun yleisellä paikalla, jossa oli myös kuulijoita. Vuoden 2017 haastekampanjan ahkerimmat kuorot olivat Pytinki-kuoro ja Harjavallan Naislaulajat, jotka virittäytyivät tunnelmaan jokaisen kuukauden 6. päivänä.

Seuraavaksi ahkerin, Forssan Naiskuoro esiintyi 11 kertaa. Useamman kerran kuoroja olivat mm. Vaput 10 kertaa, Louhi 3 kertaa ja Kiuruveden Naislaulajat 2 kertaa. Yhden kerran kuoroja olivat Joensuun Naiskuoro, Mäntän Naislaulajat, KLONK, Merikosken Laulu, Rauma Flikkatten Göör, Jyväskylän Naislaulajat, Porin Naislaulajat, Naiskuoro Vikla, Naiskuoro Aiolis, Nota Bene Nokia, Kausalan Naislaulajat ja Kouvolan Naiskuoro sekä Joutsenon naiskuoroleirin kuoro.

Jatkamme haastetta vuonna 2018 samoilla säännöillä, mutta lauluksi olemme valinneet Sulasolin laulujuhlakirjassakin olevan laulun "Elämän sain soimaan". Laulun esittämispäiväksi valitsimme kuukauden 8. päivän. Haastekampanja alkaa torstaina 8. maaliskuuta, kansainvälisenä naisten päivänä ja jatkuu joulukuun 8. päivään, joka on Sibeliuksen syntymäpäivä. Facebookiin perustamme jälleen ryhmän, johon kukin esiintyvä kuoro käy postaamassa kuvan esityksestään. Naiskuoroliitto tulee julkaisemaan Elämän sain soimaan -nuotin, joten sitä saa vielä tämän kevään aikana liiton toimistosta.

Tule mukaan!