Liittokuoro Vox Feminae

Liittokuoro Vox Feminae - Suomen Naiskuoroliiton edustuskuoro

Vox Feminae on toinen Suomen Naiskuoroliiton kuoroista. Se on perustettu v. 1988. Kuoron historiasta voit lukea lisää Naiskuoroliiton historiikista.

Kuoroon voit tulla laulamaan, jos laulat / olet laulanut Naiskuoroliiton jäsenkuorossa, jos olet suorittanut liiton taitomerkkejä ja tunnet jo laajasti naiskuoro-ohjelmistoa.

Vox Feminae harjoittelee vuosittain 2-3:na viikonloppuna ja osallistuu mahdollisuuksien mukaan liiton kesäkursseille. Leirin päätteeksi olemme myös laulaneet paikallisen kuoron kanssa tai pitäneet pienen konsertin. Vox on konsertoinut myös ulkomailla, viimeksi se osallistui v. 2019 Dresdenissä Adventin ajan kuorotapahtumaan.

Ohjelmisto koostuu siis klassisesta uuteen ohjelmistoon . Vox tarjoaa paikan, jossa voit edelleen laulaa esim. taitomerkkien ihania lauluja, oppia uusia ja pitää yllä osaamistasi. Uusia lauluja voit viedä omaan kuoroosi ja bonuksena saat uusia lauluystäviä ympäri Suomen.

Vox ottaa siis innolla vastaan laulunlyömät naiskuorolaiset ikään katsomatta. Ainoa vaatimus on laulutaito: korvaa ei mikään korvaa!

Taiteelliset johtajat

Liittokuoro Vox Feminea johtavat Terttu Jauhiainen ja Raakel Sovin.