Vox Feminae - kuoro

Vox Feminae - Suomen Naiskuoroliiton liittokuoro

Vox Feminae on toinen Suomen Naiskuoroliiton liittokuoroista. Se on perustettu v. 1988. Kuoron johtoajatus on ylläpitää perinteikkäitä naiskuoroteoksia. Ohjelmisto on laaja, klassisesta naiskuoromusiikista uudempaan tuotantoon. Vox Feminae tarjoaakin paikan, jossa voit laulaa mm. merkkiohjelmistojen ihania lauluja, oppia uutta ja pitää yllä osaamistasi. Opittuja lauluja voit viedä omaan kuoroosi ja bonuksena saat uusia lauluystäviä ympäri Suomen. Kuorossa tärkeintä on laulun ilo! Harjoituksia ei tehdä otsa rypyssä, vaikka työskentely onkin tavoitteellista.

Olet lämpimästi tervetullut kuoroon, jos laulat / olet laulanut Naiskuoroliiton jäsenkuorossa ja tunnet jo laajasti naiskuoro-ohjelmistoa.

Vox Feminae harjoittelee 2-3 kertaa vuodessa viikonloppuisin ja laulajat kokoontuvat leirille eri puolelta Suomea. Kuoro osallistuu mahdollisuuksien mukaan Naiskuoroliiton kesäkursseille ja Naiskuoropäiville. Leirin päätteeksi kuoro pitää toisinaan pienen konsertin tai yhteislauluhetken paikallisen kuoron kanssa. Vox Feminae on konsertoinut myös ulkomailla. Viimeksi se osallistui v. 2019 Dresdenissä Adventin ajan kuorotapahtumaan.

Vox Feminae ottaa innolla vastaan laulunlyömät naiskuorolaiset ikään katsomatta. Tärkein vaatimus on laulutaito: korvaa ei mikään korvaa!

Taiteelliset johtajat

Vox Feminae -kuoroa johtavat Maarit Amper Kiuruvedeltä ja Raakel Solvin Kokkolasta.

Tulevat konsertit

Kokkolassa 25.3.2023, klo 14.00, seurakuntakeskuksen yläsali, Läntinen Kirkkokatu 17, Kokkola.

Tulevat leirit

Suomen Nuoriso-opisto Paukkula, Mikkeli 10.-12.2.2023

Innostuitko? Olisiko Vox Feminae sinun kuorosi? Ota yhteyttä Maaritiin, maarit.amper(at)elisanet.fi