SNKL jäsenkirjeet

Jäsenkirjeet

Jäsenkirjeet lähetetään syyskuusta 2018 lähtien sähköisen Mailchimp-sovelluksen kautta.

Kaikki sähköiset jäsenkirjeet löytyvät tämän linkin takaa.

Jäsenkirje Nyt voit vaikuttaa Naiskuoroliiton toimintaan! (11/2019)

Paikkoja avoinna Suomen Naiskuoroliiton toiminnassa.

Olisiko sinulla halukkuutta tulla mukaan hallitustyöskentelyyn? Hallituksessa tarvitaan mm. järjestötoiminnan, talouden ja hallinnon, markkinoinnin ja viestinnän, julkaisu- ja kustannustoiminnan sekä muun liiton toiminnan kannalta tärkeän osa-alueen osaajia.
Eduksesi on, jos olet innostunut ja idearikas, taloudellisesti ajatteleva, markkinointihenkinen, ja hallitset suullisen ja kirjallisen viestinnän jouhevasti, olet aktiivinen sosiaalisessa mediassa ja hallitset järjestötoiminnan perusasiat.
Hyvät ideat, jotka joko sellaisenaan tai osana rakentuvaa kokonaisuutta ovat tervetulleita liiton toiminnan kehittämisen kannalta. Henkilön tulee sitoutua hallitustyöskentelyyn ja toimia liiton etujen mukaisesti. Mikäli ajattelet, että olisit tähän tehtävään sopiva, ole yhteydessä toimisto@naiskuoroliitto.fi

ETSINTÄKUULUTUS!
Haluaako kuorosi järjestää naiskuoropäivät 2022 tai sen jälkeen?

Jäsenkirje Naiskuoroliitossa tapahtuu (10/2019)

Tulossa on monta mielenkiintoista, inspiroivaa ja laulupitoista tapahtumaa tulevan syksyn ja talven aikana. Naiskuoropäiviä 2020 Tampereella valmistellaan jo kiivaasti ja siellä pidettävään kuorokatselmukseen on jo useita kuoroja ilmoittautunut, mutta vielä mahtuu mukaan.

Tammikuussa Merzi Rajala rytmittää ja groovaa Oulussa, huhtikuussa Rita Varonen laulattaa mestarilauluja Iisalmessa ja kesällä pääsee merkkilauluja laulamaan perinteiseen tapaan.

Erityisesti kannattaa pistää juhlavuosiaan juhlivien kuorojen konsertit kalenteriin ja lähteä kuulolle. Olettehan myös huomanneet, että Naiskuoroliiton facebookista löytyy Naiskuorojen konserttitapahtumat (jos vain olemme ne tietoomme jotenkin saaneet)? Sieltä voi katsoa moneenko konserttiin ennättää kuulolle ja oppimaan.
Naiskuoroliiton sävellyskilpailu juhlavuoden kunniaksi on avattu ja jännityksellä odotamme millaisia hienoja, uusia naiskuoroteoksia saamme sitä kautta laulaaksemme vuonna 2021. Vinkatkaa tutuille säveltäjille kilpailuista ja huikeista palkinnoista!

Ja vielä muistutuksena, että NUOTTIKAUPPA ON AINA AUKI. Kaikki liiton julkaisut löytyvät luettelona naiskuoroliitto.fi -sivustolta ja tilaukset tehdään sähköpostiin toimisto@naiskuoroliitto.fi. Kannattaa myös katsoa, mitä Sulasolin nuottikauppa tarjoaa.

Kun käytämme alkuperäistä nuottimateriaalia,
laulamme puhtaasti!

Jäsenkirje Naiskuoroliitto kouluttaa, huhtikuu 2019

• 26-28.4 Mestarimerkkilaulut, Mikkeli. Mestarimerkkilaulujen harjoitusleiri ja valmistautuminen kesän leirille, musiikkipedagogi Kirsi Äikäs.
  • 30.5 klo 10-17 Perusmerkkitentti, Jyväskylä. Opettajana toimii musiikkipedagogi Kirsi Äikäs. Aamupäivä kvarteteissa ja iltapäivällä suoritus.

Jos kiinnostuit näistä ylläolevista, niin ota yhteyttä hilkka.heikkila(at)naiskuoroliitto.fi.

Lisäksi syksyn rytmiikkakurssille toivotaan nyt jo ilmoittautumisia,

• 24.8 klo 11-18 Rytmiikkakoulutus, Kuopio. Merja Merzi Rajalan koulutus rytmiikasta. Koulutuksen hinta on 10 - 20 €/hlö.
  • Ilmoittautumiset rytmiikkakoulutukseen Sakari Konttiselle sakari.konttinen1(at)luukku.com.

Koulutukset löytyvät myös nyt nettisivuilta: naiskuoroliitto.fi/koulutukset sekä facebookin tapahtumista.

Jäsenkirje liittokokouskuulumiset 3/2019

Liittokokous valitsi uudelle kaudelle Liiton taiteellisen johtajan Anneli Julénin Riihimäeltä ja Liiton varapuheenjohtajan Hilkka Heikkilän Vaajakoskelta. Erovuoroisista hallituksen jäsenistä valittiin uudellleen Maija-Liisa Konttinen Kerimäeltä ja Taru Vatanen Iisalmesta. Uutena Liiton hallitukseen valittiin Tuula Ranne Joensuusta.

Jäsenmaksut säilyivät ennallaan: henkilöjäsen 10 €, kannattajajäsen 45 € ja ainaiskannattajajäsen 200 €. Yhteisöjen ja yritysten kannatusjäsenmaksuksi päätettiin 100 € ja ainaiskannattajajäsenmaksuksi 500 €.

Jäsenkirje Sääntömuutos, maaliskuu 2019

Liittokokouskutsussa 23.1.2019 ei ollut mainittu, että kokouksessa käsitellään Suomen Naiskuoroliitto ry:n sääntömuutos. Sääntömuutosesitys oli liittokokouksen esityslistalla ja sääntömuutosehdotus oli lähetetty valtakirjansa liittokokoukseen lähettäneille jäsenyhdistyksille.

Tästä syystä kaikkien jäsenyhdistysten tietoon ei sääntömuutosasia ole tullut ja sen vuoksi liittokokouksessa sääntöjen muutosta koskeva myönteinen päätös ei ole voimassa.

Suomen Naiskuoroliiton hallitus käsittelee sääntöasiaa ja palaa siihen tarvittaessa ennen seuraavaa (v. 2020) liittokokousta.

Jäsenkirje 2 tammikuu 2019

Kiuruveden Naiskuoropäivät ja liittokokous lähestyvät. Tammikuun jäsenkirjeestä löydät liittokokouskutsun ja -valtakirjan.

Uusia nuotteja on julkaistu

• Mia Makaroff: Louhen lauantai
  • Mia Makaroff: Jalat tahtoo tanssimista
  • Juha Tapio, sov. Markku Viitasaari: Kaksi puuta
  • George de Godzinsky: Sulle salaisuuden kertoa mä voisin

Vuoden kuoro 2018 vapaamuotoisia hakemuksia voi nyt lähettää helena.toivanen@naiskuoroliitto.fi.

Muistakaa anoa merkkejä ansioituneille!