Merkkilauluäänitteet

Hyvä laulaja!

Suomen Naiskuoroliiton perus- ja taitomerkkiohjelmiston ääniteet on tehty helpottamaan merkkilauluohjelmistojen harjoittelua. Äänitteellä kuulet oman stemmasi muiden stemmojen kuuluessa taustalla vaimennettuna. Saadaksesi mahdollisimman hyvän käsityksen kokonaisuudesta, pidä nuotit esillä opetellessasi lauluja. Mahdollisuuksien mukaan harjoittele lauluja myös kvartetissa laulaen.

Nautinnollisia harjoitteluhetkiä merkkilaulujen parissa!

Suomen Naiskuoroliitto

Perusmerkkilaulut

Uudet perusmerkkilauluiksi nousseet laulut

Laulajat: Naiskuoro Timotei

Uudet laulut on äänitetty Helsingin Yliopiston Viikin normaalikoululla

Perusmerkkilauluissa aiemmista listoista säilyneet laulut on tehty nyt midi-äänityksenä. Tämä tarkoittaa sitä, että laulajien sijaan äänitys on tehty digitaalisesti siksi, että

- voidaan taata, että kaikki stemmat ovat täsmälleen oikein esitetty

- voidaan taata, että laulun säveltaso pysyy oikeana

- kannustetaan laulujen opiskelijoita myös tutkimaan nuotteja eikä vain kuuntelemaan (myös muut merkinnät kuin sanat)

Levytiedot

Äänitys, miksaus ja masterointi: Pekka Tulkki

Kannen ulkoasu ja taitto:    Heini Kristola

Taitomerkkilaulut (uudet)

Taitomerkkilaulujen stemmamidit, jotka on tehty tietokoneella.

Nämä auttavat sinua opettelemaan stemman. Sanat ja kappaleen tulkinta jäävät sinun itsesi opeteltavaksi.

Nykytekniikalla voit vaikka äänittää itsellesi puhelimella stemmat sanoineen, jos haluat opetella lauluja ulkoa.

Rytmimusiikissa kannattaa etsiä ja kuunnella alkuperäisiä esityksiä kappaleesta. Leirillä opettaja auttaa rytmeissä ja tulkinnassa, ja vasta silloin tehdään lopullinen tulkinta yhdessä yhtyeen kanssa.

Vaikka saatkin käyttää tentissä nuottia, paitsi Finlandiassa ja Viirimme-kappaleessa, ne ovat sinulle vain apuväline ja muistin tuki. Kappaleet täytyy osata hyvin.

Stemmamidi toimitetaan google drive -linkkinä. Tilaajalla tulisi olla google-tili, eli gmail.com - loppuinen sähköpostiosoite. Jos ei ole, kysy lisäohjeita toimistosta.

Äänitys, miksaus ja masterointi: Anni Eerola

Taitomerkkilaulut (vanhat)

Laulajat:

S1 Pia Räisänen, Marita Pasanen
S2 Saara Elomaa, Mari-Anni Hilander
A1 Susanna Sippola, Marjatta Ahtola
A2 Kaija Viitasalo-Tulkki, Niina Melasalmi

Äänitetty Helsingin Yliopiston Viikin normaalikoululla keväällä 2006

Äänitys, miksaus ja masterointi: Pekka Tulkki

Kannen ulkoasu ja taitto:     Tiina Mikkelsson

Tee tilaus

Ole hyvä ja jätä tilauksesi ja yhteystietosi niin toimitamme sinulle tilauksen mahdollisimman nopeasti