Vuoden kuoro

Vuoden kuoro ja valopilkku 2023 - haku on päättynyt

Vuoden kuoro valitaan kulloisenkin vuoden hakemusten perusteella.

Lähettäkää vapaamuotoinen hakemus, jossa kerrotte kuoronne toiminnasta kuluneena vuonna. Konsertit ja muut esiintymiset, harjoitukset, tilaussävellykset, matkat, toiminta kotipaikkakunnalla, maakunnassa, koko maassa. Kaikki mitä naiskuoro voi tehdä ja olla ansaitakseen Vuoden kuoro 2023 - tunnustuksen.

Haku on avoin kaikille Suomen Naiskuoroliiton jäsenkuoroille. Kuoro, joka on aiemmin valittu Vuoden kuoroksi, voi hakea palkintoa uudelleen, kun edellisestä valinnasta on kulunut viisi (5) vuotta. Tätä sääntöä ei sovelleta, mikäli kuoro on tämän karenssiajan sisällä saavuttanut maailman- tai Euroopan-mestaruuden.

Vuoden kuoron valitsee Suomen Naiskuoroliiton hallitus ja musiikkivaliokunta määräaikaan mennessä tulleiden hakemusten perusteella. Tulokset julkaistaan Naiskuoro Pihlajan  Vuoden kuoro - konsertissa huhtikuussa 2024.

Vuoden kuoro 2023 saa mahdollisuuden järjestää oman juhlakonsertin keväällä 2024.

Hakemukset lähetetään 18.2.2024 mennessä sähköpostiosoitteeseen toimisto@naiskuoroliitto.fi, otsikko "VUODEN KUORO 2023".

Vuoden valopilkku 2023

Onko kaverikuoronne toteuttanut jotain ilahduttavaa, suunnattoman idearikasta, hauskaa tai mieleenpainuvaa menneenä vuonna? Onko heillä upea ohjelmisto? Ovatko he osallistuneet hyväntekeväisyyteen tai muuhun kansalaistoimintaan? Mitä muuta mieleenpainuvaa he ovat?

Ehdottakaa kuoroa Vuoden valopilkku - tunnustuksen saajaksi vapaamuotoisella hakemuksella, josta käy ilmi kuoron tiedot ja lyhyt esittely kuorosta, joka on ansainnut Vuoden valopilkku - tunnustuksen.

Vuoden valopilkun valitsee Suomen Naiskuoroliiton hallitus ja musiikkivaliokunta määräaikaan mennessä tulleiden hakemusten perusteella. Tulokset julkaistaan Naiskuoro Pihlajan Vuoden kuoro - konsertissa huhtikuussa 2024.

Hakemukset lähetetään 18.2.2024 mennessä sähköpostiosoitteeseen toimisto@naiskuoroliitto.fi, otsikko "VUODEN VALOPILKKU 2023".

Vuoden kuoro 2022 on Naiskuoro Pihlaja Helsingistä! Sydämellisesti onnea!

Kuva: Vuoden kuoro 2022, Naiskuoro Pihlaja, johtaa Karla-Maria Toiviainen

Suomen Naiskuoroliiton Vuoden kuoro -tunnustus annetaan hakuvuotta edeltävän vuoden aikana ansioituneelle kuorolle.

Vuoden kuoron valinta kohdistuu aina kulloisenkin hakukierroksen perusteella siihen kuoroon, jonka valitsijat katsovat hakemusten perusteella ansaitsevan Vuoden kuoro -tunnustuksen. Naiskuoroliiton hallitus ja musiikkivaliokunta valitsevat Vuoden kuoron määräaikaan mennessä tulleiden hakemusten perusteella.

Vuoden kuoro saa näkyvyyttä Naiskuoroliiton viestintäkanavissa (Facebook, Instagram, TikTok, kotisivut, jäsenkirjeet) valinta hetkestä seuraavan vuoden ajan. Naiskuoroliitto ottaa mielellään vastaan ehdotuksia yhteistyömuodoista vuoden ajalle.

Vuosi huipentuu Vuoden kuoron esiintymiseen, joka järjestetään Naiskuoroliiton tapahtuman yhteydessä ennakkoon ilmoitettuna ajankohtana. Konsertissa julkistetaan seuraava Vuoden kuoro.

Vuoden valopilkku 2022 on Kokkolan Naislaulajat! Sydämellisesti onnea!

Suomen Naiskuoroliiton palkitsemat Vuoden kuorot

1981 Harjavallan Naislaulajat